راهنمای جامع خرید جوراب واریس

واریس می تواند بیماری بسیار دردناکی باشد. این رگ های متورم به خصوص در پایان یک روز کاری خسته کننده، منجر به درد، تورم و گرفتگی می شوند و می توانند در هنگام استراحت شما مشکل به وجود بیاورند. جوراب واریس می تواند راه حل مفیدی برای تسکین علائم بیماری واریس باشد. جوراب واریس درمان بیماری واریس نیست و زمانی موثر است که در ترکیب با سایر درمان های بیماری واریس مورد استفاده قرار بگیرد. ما در این مقاله به نحوه انتخاب سایز مناسب جوراب واریس و نحوه استفاده از آن اشاره کردیم و در پایان بهترین جوراب های واریس را معرفی کردیم.

چرا باید از جوراب واریس استفاده کنید؟

جوراب واریس نوع خاصی از جوراب های الاستیک است که باعث بهبود گردش خون می شود و از انواع بیماری ها مانند واریس یا رگ های عنکبوتی جلوگیری می کند. این جوراب ها به مچ پا و پا های شما فشار وارد می کنند، شریان ها و ورید های پا را فشرده می کنند و به سیاهرگ ها کمک می کنند تا به درستی کار کنند و خون بدون انسداد به قلب شما برگردد.

نحوه استفاده از جوراب واریس

جوراب واریس

شما باید جوراب واریس را در صبح بپوشید؛ پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید. خوابیدن در حالت افقی باعث می شود ورید شما از حالت نشسته یا ایستاده بهتر عمل کند. در حالت عمودی به رگ ها نیروی جاذبه وارد می شود و گردش جریان خون دچار اختلال می شود. به همین دلیل است که مچ پا و ساق پا ها در ابتدای روز مشکلی ندارند و با گذشت روز متورم و سنگین می شوند. پوشیدن جوراب واریس در صبح، موقعیت رگ ها را مناسب نگه می دارد و گردش خون پا های شما را بهبود می بخشد.

اگر قبلا به بیماری مرتبط با گرفتگی رگ های پا دچار شده اید، جوراب واریس می تواند در مشکلات زیر به بهبود شما کمک کند:

  • مچ پای متورم
  • پا های سنگین یا دردناک
  • خستگی و درد
  • گرفتگی پا در شب
  • ایستادن یا نشستن طولانی مدت
  • مسافرت با وسایل حمل و نقل به مدت طولانی
  • بارداری

نحوه انتخاب سطح مناسب جوراب واریس

جوراب واریس

شما همیشه باید با پزشک خود مشورت کنید تا سایز و نوع مناسب جوراب واریس را انتخاب کنید. چهار سطح و نوع جوراب واریس عبارتند از:

  • سطح فشرده سازی خفیف: در صورتی که بیماری واریس شما خفیف باشد، باید از این جوراب استفاده کنید تا پا های شما احساس سبکی داشته باشند.
  • سطح فشرده سازی متوسط: این نوع جوراب واریس موثر تر عمل می کند و معمولا هنگام به وجود آمدن رگ های عنکبوتی یا واریسی توصیه می شود.
  • سطح فشرده سازی سفت: پزشکان در موارد جدی تر بیماری های مختلف وریدی مانند ترومبوز ورید عمقی، زخم پا یا ورم لنفاوی توصیه این نوع جوراب واریس را تجویز می کنند.

نحوه انتخاب سایز مناسب جوراب واریس

نحوه انتخاب سایز مناسب جوراب واریس

انتخاب سایز مناسب برای احساس راحتی هر چه بیشتر شما بسیار مهم است. برای اطمینان از اندازه مناسب، باید پا های خود را به دقت اندازه گیری کنید. انجام این اندازه گیری ها می تواند مشکل باشد. بنابراین بهتر است از پزشک خود کمک بگیرید. در هنگام اندازه گیری به نکات زیر توجه کنید:

  • صبح قبل از اینکه از رختخواب بیرون بیایید، پا های خود را اندازه بگیرید.
  • برای جوراب های بلندی که تا زانو می آیند، باریک ترین قسمت مچ پا و پهن ترین قسمت ساق پا را اندازه بگیرید.
  • سپس روی تخت خود بنشینید، پا های خود را روی زمین قرار دهید و زانو های خود را خم کنید تا پا های شما زاویه 90 درجه تشکیل دهند. فاصله بین زانوی خم شده هر پا و زمین را اندازه گیری کنید.
  • برای جوراب های بلند تا ران، مانند اندازه گیری جوراب های بلند تا زانو، بایستید و پهن ترین قسمت ران خود را اندازه بگیرید. در نهایت مثل مرحله قبل عمل کنید و فاصله بین باسن و کف زمین را اندازه بگیرید.

نحوه مراقبت از جوراب واریس

مراقبت از جوراب واریس کار سختی نیست؛ اما باید چند نکته را به خاطر داشته باشید تا سال ها از مزایای آن بهره مند شوید:

  • برای شستن جوراب واریس از آب سرد یا آب با دمای ملایم استفاده کنید.
  • جوراب های خود را با دست بشویید.
  • از نرم کننده استفاده نکنید. جوراب واریس را فقط با صابون یا مواد شوینده ملایم بشویید.
  • هرگز از خشک کن استفاده نکنید. به جای آن جوراب هایتان را آویزان کنید تا خشک شوند.

معرفی بهترین جوراب های واریس

  1. جوراب واریس جودون با کفه پاک سمن کد 113

جوراب واریس

جوراب واریس جودون پاک سمن با ایجاد خاصیت کشسانی و فشار مناسب بر عضلات ناحیه ساق پا و ران پا، گردش خون را تسریع می کند. این جوراب ها مناسب واریس خفیف هستند و در سه اندازه زیر زانو، بالای زانو و بالای ران هستند. می توانید از این جوراب در دوران بارداری نیز استفاده کنید.

  1. جوراب واریس ورنا بدون کفه

جوراب واریس ورنا بدون کفه

این محصول که ساخت کشور ایران است در اندازه های مختلف زیر زانو، بالای زانو و بالای ران موجود است. فشار تقریبی 24 تا 30 میلی متر جیوه از پیشرفت بیماری واریس جلوگیری می کند. جوراب واریس ورنا بدون کفه حرکت خون را در رگ های نیمه بسته تسهیل می کند و رگ های بسته را باز می کند.

  1. جوراب واریس سیگواریس

جوراب واریس سیگواریس

جوراب واریس سیگواریس محصول کمپانی سیگواریس سوئیس است که در سال های اخیر جوراب های الاستیکی را برای درمان و پیشگیری از آسیب های پا به ویژه واریس تولید کرده است. این جوراب های درمانی در سایز های مختلف و کلاس فشار 18 تا 21، 23 تا 32 و 34 تا 46 میلی متر جیوه هستند. کلاس فشار اول برای پیشگیری و کلاس فشار دوم برای درمان های خانگی به کار می رود.

جمع بندی

از آنجایی که جوراب واریس تنگ است، پوشیدن آن ها دشواری هایی به همراه دارد. پا ها باید تمیز و خشک باشند. استفاده از جوراب واریس می تواند عوارضی مانند خشکی پوست، تحریک پوست، فرورفتگی های موقت پوست و ... . پیش از استفاده از جوراب واریس با پزشک خود مشورت کنید. ما در این مقاله نحوه استفاده از جوراب واریس و راهنمای انتخاب جوراب واریس را توضیح دادیم. در پایان نیز چند جوراب واریس را معرفی کردیم.